Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Η καινοτομία που εφαρμόζουμε στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών




Στο χώρο μας παρέχεται εκπαιδευτική υποστήριξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες με την εφαρμογή δύο καινοτόμων μεθόδων σε συνδυασμό με τις παραδοσιακές εκπαιδευτικές μεθόδους καθώς και με την κατάρτιση ειδικού εξατομικευμένου προγράμματος προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ιδιαίτερα  ατομικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε παιδιού.
α) πολυαισθητηριακής διδασκαλίας
β) της ενσωμάτωσης της τέχνης στη διαδικασία της μάθησης
γ)  προγράμματος αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών

Πολυαισθητηριακή διαδασκαλία

Πολυαισθητηριακή ονομάζεται η διδασκαλία εμπλέκει την αφή αλλά και την κίνηση δίνοντας στον μαθητή την δυνατότητα να αφομοιώσει και να δημιουργήσει μνήμες που θα ενισχύσουν τις οπτικές και ακουστικές προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Τα επικρατέστερα μαθησιακά προφίλ είναι το οπτικό και το ακουστικό. Για παράδειγμα, η χρήση εικόνων και η παρουσίαση υλικού μέσω της χρήσης του πίνακα απευθύνονται στον οπτικό τύπο, ενώ οι ακουστικές ασκήσεις και η προφορική παρουσίαση υλικού από τον καθηγητή στοχεύουν στον ακουστικό τύπο. Η επιλογή του πρώτου ή του δεύτερου τύπου παρουσίασης μόνο, αδικεί τους υπόλοιπους μαθητές που στερούνται τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν το πιο αποδοτικό για αυτούς κανάλι με σκοπό να αφομοιώσουν την πληροφορία.
Κατά την πολυαισθητηριακή διδασκαλία γίνονται συνεχώς συνδέσεις της «γλώσσας που βλέπουμε» (οπτικό ερέθισμα), της «γλώσσας που ακούμε» (ακουστικό ερέθισμα) και των γλωσσικών συμβόλων που μπορούμε να αγγίξουμε (κιναισθητικές τεχνικές) με σκοπό ο μαθητής να απορροφήσει, να αφομοιώσει να διατηρήσει και ν’ αυξήσει τη γνώση έχοντάς την οργανώσει  με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
 
Εισαγωγή της τέχνης στη διαδικασία της μάθησης

Σύμφωνα με έρευνες η φωτογραφία, η μουσική και τα εικαστικά βελτιώνουν τη σχολική επίδοση καθώς: α) διεγείρουν και διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον του μαθητή β) επιτρέπουν στο μαθητή να εκφραστεί και να επιλέξει το προτιμώμενο μέσο μάθησης και γ) διευκολύνουν τη διαδικασία της απομνημόνευσης μέσω πολυμορφικών μεθόδων.
 Ο σκοπός της θεραπείας μέσω τέχνης είναι να  οδηγήσει το άτομο σε μια κατάσταση ψυχικής ευημερίας μειώνοντας το άγχος «διευκολύνοντας την αυτογνωσία και βοηθώντας το  να αντιμετωπίσει και να υπερνικήσει τα καθημερινά προβλήματα» (Preda, 2003). Η χρήση πολλαπλών μορφών τέχνης βοηθά το άτομο να εκφραστεί καλλιτεχνικά. Ο φόβος της απόρριψης ή της κριτικής μπορεί να ξεπεραστεί εάν ο έλεγχος μειώνεται και δημιουργικότητα  απελευθερώνεται, ενώ η συγκέντρωση πάνω στο αντικείμενο εργασίας διατηρείται (Gadamer, 1994).

Πρόγραμμα αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών

Κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι μοναδικό. Επομένως το πρόγραμμα αποκατάστασης για κάθε παιδί είναι εξατομικευμένο. Τα δυσλεξικά παιδιά δεν αποτελούν μια ομοιογενή ομάδα, αλλά το καθένα παρουσιάζει διαφορετικές δυσκολίες, με διαφορετική ένταση, σε διαφορετικά επίπεδα της γλώσσας. Κέντρο ολόκληρου του αποκαταστασιακού προγράμματος θα πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο το ίδιο το παιδί. Στόχος του ειδικού δεν είναι απλά να διδάξει στο παιδί όσα δε γνωρίζει αλλά κυρίως να το βοηθήσει να αναπτύξει όλες εκείνες τις ικανότητες που θα το βοηθήσουν να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που παρουσιάζει. Είναι απαραίτητο να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη του μαθητή και να δημιουργήσει το απαραίτητο θετικό κλίμα. Ο μαθητής είναι πολύ πιθανό να έχει ήδη βιώσει μια κατάσταση πλήρους αποτυχίας σε σχολικό επίπεδο και να χρειάζεται ενθάρρυνση και τόνωση της αυτοπεποίθησής του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων

Εκπονούμε ατομική ψυχοθεραπεία για θέματα που εμφανίζουν ενήλικες,  τέτοια όπως: Καταθλιπτική συμπτωματολογία Μελαγχολία Αγχώδεις διαταραχές...